• Welkom bij v.v. Bavel Sportpark de Roosberg

• Vrijwilliger aan de bal: terreinknechten Jan & Peter

14 dec 2022
    • 0
  • Voor ieder lid van de club zijn het bekende gezichten: Jan en Peter. Terwijl de elftallen schitteren op het veld, zorgt dit dynamische duo er ieder weekend voor dat alle zaken buiten het veld goed geregeld zijn. De terreinknechten zijn de eerste die op zaterdag de deur openen en vaak de laatste die hem op zondag weer sluiten.

Uitslapen in het weekend is er voor de twee niet bij. Op zaterdag lopen ze, ruim voor de eerste jeugdwedstrijden beginnen, al over het complex om de nodige voorbereidingen te treffen. Van de cornervlaggen tot aan de tientallen bekertjes ranja wordt alles klaargezet. ,,Daarna is het een gekkenhuis, vooral in de eerste uren”, zegt Jan. ,,De rest van de dag moeten we het continu bijhouden. Dat gaat dan om het uitgeven en innemen van de wedstrijdballen, iedereen wat te drinken geven in de rust en het schoonhouden van de kleedlokalen. Bij dat laatste hopen we altijd dat de teams zelf zorgen dat het netjes blijft, maar dat gebeurt helaas niet altijd.”
    Daarmee legt hij gelijk de vinger op de zere plek. Het kan soms ondankbaar werk zijn voor een terreinknecht, maar de twee houden het al jaren vol. ,,Er is bij ons twee altijd wel tijd voor een grapje, want je moet zo af en toe ook wel blijven lachen natuurlijk”, zegt Peter over de manier waarop ze het samen al zo lang leuk houden.

,,Natuurlijk zijn er soms momenten dat we denken: ‘We kappen er maar eens mee’, wanneer we een onopgeruimde kleedkamer aantreffen. Gelukkig hebben we ook heel veel goede contacten. We merken van de meeste teams dat ze heel blij zijn met het werk dat we doen en daarom vinden we het nog steeds leuk en blijven we het doen”, zegt Jan.
    Jan en Peter leven het hele weekend op de club. De derde helft pakken ze na het werk ook graag nog even mee dus ze maken lange dagen op het sportcomplex. ,,Ik heb geluk dat mijn vrouw achter de bar staat, want anders zou ik die het hele weekend niet zien”, lacht Jan.

,,De club is een beetje ons tweede thuis”, zijn de terreinknechten het met elkaar eens. ,,We hebben hier allebei zelfs al wel eens geslapen!” Als ze zondag rond 22:00 weer thuiskomen, gaat het gewone leven thuis weer verder. Tot op zaterdag de wekker weer gaat, want dan zorgen de vrijwilligers weer voor leven op sportpark De Roosberg.