• v.v. Bavel start “H-voetbal” voor kinderen van 6 t/m 16 jaar

20 mrt 2023
  • Reguliere jeugdteams bieden niet altijd de passende omgeving voor spelers die specifieke behoeften hebben en extra aandacht verdienen. Vrijwillige jeugdtrainers hebben vaak niet de expertise, aandacht en ruimte om dit te faciliteren.

Hierdoor worden deze kinderen geen lid van een teamsport, haken vroegtijdig af of ervaren minder plezier en aansluiting omdat ze eigenlijk geacht worden zich aan te passen aan een niet passende omgeving.

In het seizoen 2023-2024 wil v.v. Bavel daarom een H team (Helden van v.v. Bavel) starten voor kinderen met autisme (autistische spectrum/ASS).

Het doel is kinderen met plezier kennis te laten maken met de sport voetbal en het trainen en spelen in teamverband. Hierdoor zal het zelfvertrouwen groter worden en er is ook ruimte voor de optie om de stap te maken naar een regulier team.

Doelgroep: kinderen van 6 t/m 16 jaar uit Breda en omstreken met ASS (Autisme of aanverwant).

Op maandag 17 april zal er om 20:00 een informatie bijeenkomst plaatsvinden in de kantine van v.v. Bavel (Bavelse hei 7 in Bavel). S.v.p. aanmelden voor 10 april.

Ouders, spelers, trainers, vrijwilligers, sponsoren en overige geïnteresseerden zijn van harte welkom!

Aanmelden: hvoetbalvvbavel@gmail.com

Bestuur v.v. Bavel en projectteam H voetbal