• Met ruim 1,2 miljoen KNVB-leden en ongeveer 33.000 wedstrijden per week is voetbal de meest populaire sport van ons land. Allemaal genieten we van deze mooie sport. Hiervoor zijn er wel bepaalde afspraken nodig waar we ons aan moeten houden. Regels zijn een essentieel onderdeel van de sport. Dankzij duidelijke regels verloopt een voetbalwedstrijd sportiever, en dus leuker.

Hieronder vind je een overzicht van de huidig geldende spelregels via de website van de KNVB.

SPELREGELS

• Sinds enkele jaren zijn tweedejaars JO17-junioren verplicht een spelregelbewijs te halen. Zonder spelregelbewijs mag je het volgende seizoen niet voetballen! Voor het seizoen 2018-2019 betekent dit dat alle spelers en speelsters geboren in 2002 het spelregelbewijs voor 1-6-2019 dienen te halen

De spelers zijn zelf verantwoordelijk voor het op tijd halen van het bewijs. Op de website www.voetbalmasterz.nl staan verschillende toetsen en oefenmateriaal voor de voetballers.

Spelregelbewijs