• Jongensdromen komen uit: kampioen hoofdklasse en districtsbekerwinnaar

6 jun 2019
  • Het seizoen van de jongens van vv Bavel JO12-1 begon met een wijziging in samenstelling en in competitie. Het team dat de afgelopen jaren al een stel prijzen in de wacht gesleept heeft stond voor een nieuwe competitie 8 tegen 8, op een smaller veld met meer spelers, wie heeft dit verzonnen? De KNVB geeft aan dat door deze opzet er meer balcontacten zijn en mogelijk meer goals. Dit werd de nieuwe uitdaging voor Marcel en Dino, de trainers en coaches.

Het team bestaande uit Bink, Daan, Jelle, Jeroen, Kevin, Luuk, Owen, Pelle en Tijn zijn geen onbekende van elkaar maar met drie nieuwe spelers zal men weer op elkaar ingespeeld moeten worden. Door in de trainingen de spelersgroep meteen te mixen en teambelang voorop te stellen boven eigen belang hebben de jongens zeer veel bereikt dit seizoen. We zullen enkele hoogtepunten bespreken:

Sponsoren en ouders hebben gezorgd dat de jongens perfect gekleed zijn en bij aankomst al 1-0 voorsprong hebben. Mooie manier om het team vorm te geven.

De eerste wedstrijd in de hoofdklasse en de beker stonden op het programma. Wedstrijden werden gewonnen de ene wat makkelijker dan de andere maar uiteindelijk zijn we ongeslagen winterkampioen geworden. De eerste beker is binnen.

Na de winterstop hebben we een kwalificatietoernooi gespeeld voor het NK in Boxtel. Het was een regenachtige dag maar na 4 winstpotjes stonden we in de finale die we met 4-1 van SBC uit Son en Breugel gewonnen hebben. Een mooie schaal en beker konden weer toegevoegd worden aan de prijzenkast. Een teamuitje bowlen en gourmetten werd georganiseerd.

De voorjaarscompetitie is weer goed van start gegaan uitwedstrijden naar Kloetinge met worstenbrood in de kofferbak doen wonderen om saamhorigheid ook naast het veld te krijgen. Maar niet iedereen vind het leuk om van vv Bavel te verliezen. Wanneer gaat het team de eerste wedstrijd gelijk spelen of zelfs verliezen. En zo geschiede: een week voor de bekerfinale stond Unitas uit Gorinchem op het programma en ondanks dat er gestreden werd ging de wedstrijd verloren met 3-2. Na de laatste wedstrijd tegen UVV’40 zal het kampioenschap gevierd worden.

Een week later moesten we de finale van de beker spelen tegen voor ons bekende Woenselse Boys op neutraal terrein bij vv Baardwijk. Op een hobbel en zeer slecht veld gingen de spelers aan de slag. Al snel komen we op voorsprong 3-0 in de eerste kwart. In de volgende 2 kwarten kreeg Woenselse Boys weer grip op v.v. Bavel en scoorde uiteindelijk ook nog de 3-1. Maar v.v. Bavel zette in het laatste kwart de wedstrijd naar hun hand en eindigde de wedstrijd in 5-1. Een topprestatie van de jongens zeer verdiend.

De afgelopen jaren zijn we getuige geweest van de ontwikkeling van dit mooie team dat nog veel prijzen de komende jaren in de wacht kan slepen.

Wij, de begeleiding (Marcel, Dino en Erwin) zijn trots op deze jongens die hun droom dit jaar waar gemaakt hebben.

Veel succes volgend seizoen bij jullie nieuwe uitdaging!