• LID WORDEN?

    WEBSHOP

  • Hoofdsponsor Lussenburg aan het woord

    30 okt 2019
    |
    • 0
  • Lussenburg Advies is inmiddels niet meer weg te denken als hoofdsponsor van v.v. Bavel. Het bedrijf is al jarenlang verbonden aan de voetbalvereniging en is van plan om dat nog wel de nodige tijd te blijven. Hoog tijd voor een interview met de bedrijfsvoerder van hoofdsponsor Lussenburg Advies, Appie Lussenburg.

    Al op vroege leeftijd wist Lussenburg dat hij voor zijn maatschappelijk carrière zou gaan. “Ik wist al snel dat ik in de branche van de verzekeringen wilde gaan werken. Mijn vader werkte in de buitendienst van Meeùs, mijn oom Jan Lucassen had een eigen verzekeringskantoor. De appel viel dus niet ver van de boom.” Daardoor moest hij al vroeg bepaalde keuzes maken. “Door mijn werkzaamheden kon ik niet meer gaan trainen, daarom ben ik overgestapt naar het zaalvoetbal. We voetbalden toen onder de eerste bedrijfsnaam, Lucassen. Het was best een aardig niveau waarop wij acteerden.”

    In 1990 kocht hij zijn huidige bedrijf op. “Met geleend geld heb ik dat gedaan, daarna konden we gaan bouwen. Langzamerhand hebben we geprobeerd het bedrijf te laten groeien door buitendienstmedewerkers aan te nemen. Met wederom een aantal leningen zijn we andere verzekeringskantoren gaan opkopen. We kochten daarmee eigenlijk het klantenbestand, de portefeuille en het personeel. Inmiddels werken er zo’n 53 mensen bij het bedrijf.”

    Volgens Lussenburg heerst er binnen het bedrijf altijd al een voetbalcultuur. “Mijn collega Eric Donders is natuurlijk ook een echte v.v. Bavel-man. Mijn vader heeft bovendien bij NAC gevoetbald en daar ook nog in het bestuur gezeten. Ik heb zelf altijd gevoetbald bij JEKA. Dan draait erg veel om het voetbal, zelfs tijdens het diner aan de eettafel.” Toen de familie Lussenburg in 1997 in Bavel ging wonen, werd hij destijds benaderd door Ray van den Berg om wat in de sponsoring voor v.v. Bavel te gaan doen. “Het ging toen vaak om verzoekjes om wat geld in de jeugd te steken. Ik kwam echter zelden op de club, de binding was toen niet echt aanwezig. Toenmalig voorzitter Ad van der Linden voelde zich daar heel schuldig over, hij nam me toen jaarlijks mee uit eten.”

    Inmiddels zijn de contacten tussen sponsor en club veel hechter. “Dat is prettig, het is de laatste jaren echt verbeterd. Mede door het beleid dat Eric Joossen heeft gevoerd”, vervolgt hij. “Ik vind het een stukje sociale verplichting om als bedrijf zijnde dingen te ondersteunen, zeker omdat de gemeente Breda zich steeds verder terug trekt. Lussenburg sponsort buiten v.v. Bavel meer initiatieven in het dorp. “Het Oranjecomité bijvoorbeeld. Daarbij zijn we twee jaar hoofdsponsor geweest van Bavel Izz Music en ga zo maar door. Ik vind het gewoonweg leuk om te doen.”

    De bedrijfsvoerder roemt v.v. Bavel als een ‘warme en gezellige club’. “Op zondag langs de kant staan met een biertje bij een wedstrijd van Bavel 1, doe ik heel graag.” Zelfs de stoelen in een skybox bij NAC laat hij schieten als hij op zondag naar sportpark De Roosberg toe kan. “Eerlijk gezegd ben ik dan liever in Bavel. Ik moet zelfs af en toe nog zoeken waar onze box is’’, zegt hij met een knipoog.

    Het toekomstperspectief van zijn bedrijf ziet Lussenburg rooskleurig in. “We zijn gespecialiseerd in allerlei materies. Daarbij kijken we nu al ver vooruit en spelen we in op wat komen gaat.” Ook het hoofsponsorschap bij v.v. Bavel ziet hij nog lang niet ten einde komen. “Als het zo blijft lopen zoals het nu gaat zie ik het nog wel in lengte van jaren doorgaan’’, sluit de goedlachse Lussenburg af.

    Meer informatie over Lussenburg Advies: https://lussenburgadvies.nl/

     

    Door: Jeroen Theunis